Поради психолога

"Робота з обдарованими дітьми"

1.Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу на уроці, адже обдарована дитина набуває емоційного досвіду у процесі взаємодії з людьми.

2.Дотромуйтесь порядку  дисципліни: обдаровані діти, як і всі  інші, мають знати межу припустимої поведінки.

3.Скеровуйте енергію і творчість  обдарованих дітей у потрібному напрямі, щоб їх праця приносила користь.

4.У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активізує роботу.

5.Пам'ятайте, що в обдарованих дітей ставлення до школи найчастіше приховано негативне (програма цікава, але навчальний план не відповідає їхнім вимогам).

6.Обдаровані не сприймають стандартних форм навчання (їм просто нудно).

7.У обдарованих є невідповідність між фізичним, інтелектуальним і соціальним  розвитком (характерний потяг до дітей старшого віку, неможливість стати лідером, бажання бути дорослим).

8.Обдаровані прагнуть досконалості (потреба в само актуалізації).

9.Обдарованй діти часто мають нереалістичну мету (завищена самооцінка).

10.Їм притаманна потреба в увазі дорослих, у безпеці та нетерпимості до оточення, рівень інтелектуального розвитку якого значно нижчий.

         11.Тісно співпрацюйте з батьками, щоб розвинути здібність дитини. 

П’ять принципів, що допомагають уникнути

конфлікту у спілкуванні з людьми

1.           Не виражайте сумніву щодо розумових здібностей вашого співрозмовника.

2.           Підтримуйте в людині віру в себе.

3.           Розмовляючи  з людьми, не починайте з питань, у яких у вас із людиною наявність протиріччя.

4.           Прагнучи переконати людину, потрібно спочатку дати їй висловити

5.           Критикуйте позитивно:

-          вона повинна бути засобом, а не метою;

-          її висловлювання, яке користується довірою і повагою;

-          критикується справа, діяльність, а не людина;

-          вона застосовується в особливих випадках, а не є повсякденною і звичною;

-          критикуєте наодинці і дружнім тоном.

Якщо вам уже довелося побувати у конфліктній ситуацій і ви стали учасником конфлікту, вам варто дотримуватися деяких правил. 

Правила розв’язання конфліктних ситуацій 

  1. Не починайте свою розмову з вислову: «Я давно хотів сказати…».
  2. Уникайте слів завжди і ніколи.
  3. Якщо цю людину ви ніколи не хвалили, не очікуйте, що на вашу критику вона відреагує позитивно.
  4. Критикуйте лише те, що можна змінити.
  5. Не порівнюйте поведінку цієї людини з поведінкою інших. Це принижує.
  6. Не знищуйте індивідуальність.
  7. Не приписуйте співрозмовнику того, чого він не казав. Краще не перебільшувати – можуть звинуватити у брехні.
  8. Не зосереджуйтесь на особистості суперника, активізуйте увагу на проблемі й варіанта її вирішення.
  9. Не кажіть тільки про свої проблеми, дайте змогу висловитися партнеру й уважно вислухайте його.
  10. Не робіть висновки за партнер.
  11. Перше зауваження людині доцільно робити наодинці
  12. Давайте людям психологічну паузу, що може зняти емоційне навантаження.
  13. Прагніть щиро зрозуміти співрозмовника.
  14. Свою помилку визнайте швидко і рішуче, випереджаючи  можливу критику.
  15. Визначте динаміку взаємним і усвідомте  мету й мотиви поведінки співрозмовника.
  16.  Зміцнюйте позитивну атмосферу у спілкуванні.
  17. Перетворюйте свої проблеми на нові можливості й перспективи.
  18. Відчувайте, коли потрібно відпустити.
  19. Безвихідних ситуацій не буває.
  20. Дійте! Не уникайте конфлікту, а намагайтесь їх вирішувати й запобігати негативних наслідкам.